Jak skonstruować ofertę pracy, by była atrakcyjna dla potencjalnego pracownika?

unnamed file

Prowadząc niewielką firmę należy liczyć się z wieloma kosztami, a największym zwykle jest zatrudnienie pracownika. Wielu przedsiębiorców nie stać w dzisiejszych realiach na oferowanie wysokiego wynagrodzenia, a jednocześnie mając na uwadze jakość swojej działalności chcą pozyskać jak najlepszego pracownika.

To jedna strona medalu, drugą reprezentują poszukujący pracy. Realia są takie, że pracownik też musi liczyć się z wysokimi kosztami życia. To powoduje, że bardzo uważnie przyglądają się warunkom przedstawionym przez pracodawcę w ogłoszeniu. Dlatego też warto wiedzieć, jak skonstruować ofertę i co przyciągnąć może do pracodawcy, poza wysokimi zarobkami.

Jak i gdzie szukać pracowników?

Wstawienie ogłoszenia pt.: „dam pracę” na portal ogłoszeniowy już nie działa jak jeszcze kilka lat temu, gdy w Polsce było wysokie bezrobocie. W tej chwili oferta pracy musi wyróżniać się wśród innych, a zachęcenie pracownika warunkami finansowymi jest tylko jednym elementem dobrego ogłoszenia. Potencjalny kandydat zwraca również uwagę na warunki panujące w firmie oraz  na zakres obowiązków.

Dobrym rozwiązaniem, poza ogłoszeniami na popularnych portali, jest nawiązanie współpracy z portalem rekrutacyjnym. To jest miejsce, gdzie profesjonalni rekruterzy potrafią z grona wielu osób wyłuskać odpowiedniego pracownika. Pomogą również w stworzeniu na tyle atrakcyjnej oferty, by chętnych nie zabrakło.

Warunki pracy i płacy, co warto zaoferować?

Szukając pracownika nie można ograniczyć się do dwóch zdań i podania numeru telefonu w ogłoszeniu. Co prawda, nie trzeba pisać elaboratu na temat warunków pracy, ale warto jednak wspomnieć o miłej atmosferze w firmie lub profitach, takich jak nagrody, czy bony. Zawsze to lepsza zachęta niż suche wyszczególnienie wymagań oraz zakresu obowiązków.

Tak obowiązki i wymagania też muszą się znaleźć w ofercie, szczególnie gdy poszukujemy wykwalifikowanego pracownika. Jednakże ofertę pracy należy potraktować trochę jak produkt przeznaczony do sprzedaży i zwracać się do potencjalnego „nabywcy” językiem korzyści.

Zarobki i kandydaci, czyli, co i komu oferować?

Jeśli nie możemy zaoferować dużych zarobków, a stanowisko wakujące nie wymaga szczególnych wymagań to możemy postawić na młodych ludzi. Często zdarza się, że doświadczeni kandydaci cenią się wysoko i mogą nie zgodzić się na pracę za niewielkie pieniądze. Młodzi ludzie zazwyczaj są w stanie przystać na takie warunki, a jeśli mają zagwarantowane dodatkowe profity, chętnie z takiej oferty skorzystają. Dodatkowym atutem w tym przypadku jest to, że mamy wpływ na wykształcenie nowego specjalisty.

Może spodobać Ci się również:

unnamed file 5

Co ubrać na ślub? Garnitur, smoking a może jeszcze coś innego? Podpowiadamy!

1 października 2021

Ślub to niebywała okazja, by poczuć się jak w domu mody. Eleganckie stroje prosto jak z żurnala, podniosła i uroczysta atmosfera zostaną w pamięci na długo. Warto więc przygotować dla…

Czytaj więcej